lutego 25, 2018

Nowa klasyka - trencz z dzianiny



Już dawno zachwycił mnie pomysł szycia eleganckiej odzieży z dzianiny dresowej, w najnowszej kolekcji RISK znalazły się również dzianinowe płaszcze, które są zjawiskowe. Mój płaszcz z wykroju Simplicity plus size uszyłam z dzianiny punto w ciekawym kolorze. Szyłam już wcześniej z punto i miałam różne doświadczenia, ale ten materiał jest inny. Dość tęgi i dość ciężki, prawie się nie gniecie, szyje się świetnie, no i w tym przypadku ma ciemniejszy spód więc można szyć go dwustronnie. Możecie go kupić Tu - mają też inne kolory. 
Płaszcz bardzo mi się podoba, jest bez podszewki, mogę go nosić póki co jako taką narzutkę. Gdybym szyła drugi raz przód - pelerynkę uszyłabym z jednej warstwy materiału, bo teraz jest trochę ciężka,ale i tak dodaje uroku całości. Taki dzianinowy płaszcz to świetne wyjście dla matki, która oczekuje wygody od ciuchów a jednocześnie chce się poczuć elegancko.






  Teraz kilka słów o samym wykroju - zachęcona ostatnimi szyciowymi doświadczeniami z tą serią wybrałam Simplicity Plus Size. Teraz jednak przemyślałam lepiej wybór rozmiaru i szyłam 22w - czyli 48, przy czym zapas określiłam na 2,5cm na każdym szwie. To trochę dużo, więc jeśli chcecie szyć tylko na overlocku musicie wziąć to pod uwagę. Sam arkusz wykroju wyglądał jak ostatnio opisywałam, jest bardzo przejrzysty i odrysowanie to sama przyjemność. Outlet Tkanin ma w swojej ofercie jeszcze kilka perełek dla większych rozmiarów, skuszę się. Jeśli chcesz spróbować tych wykrojów zajrzyj tu.
















Podsumowanie:

Koszty: dzianina punto około 4m - 160zł, nici 2zł, metka metalowa grosze, całość 162zł

Czas przygotowania: około 8h z krojeniem

Stopień trudności: dla średnio zaawansowanych, początkujący też da radę,ale potrzebuje więcej czasu

13 komentarzy:

  1. Cudo!!! Chyba sama się na taki skuszę.
    Jaka tkanina byłaby według Ciebie dobra do tego wykroju dla ludzi bez overlocka? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przydałoby się coś co jest lejące i wiotkie, może jakaś wiskoza...choć to punto też można szyć bez overlocka i poradzić sobie zygzakiem :)

      Usuń
    2. Dzięki! pozdrawiam ciepło w te mrozy ;)

      Usuń
  2. Wspaniały jest ten płaszcz! Bardzo mi się podoba jego luźny styl i materiał z jakiego skorzystałaś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ten materiał robi swoje,myślę, że płaszcz będzie pasował również do t - shirta i jeansów :) Czekam wiosny!

      Usuń
  3. No to mnie zaskoczyłaś, płaszcza z punto to ja jeszcze nie szyłam, wyszło super, bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz bo to punto się do tego nadaje, będzie super również na żakiety i inne wdzianka :)

      Usuń
  4. Piękny jest i Ty pięknie w nim wyglądasz! Oj będę tu często zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, że jesteś i zapraszam do przeglądania moich szyciowych podbojów :)

      Usuń
  5. Świetny ten płaszcz!! :) Mi, miłośniczce dzianin, bardzo podoba się dobór materiału :D płaszcz wygląda na bardzo eleganci i niewątpliwie, tak jak piszesz, jego zaletą jest wygoda, super! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba się skusze jeszcze na wersję z dresówki bo tak mi się podoba ten pomysł :)

      Usuń
  6. Your coat looks great and is very flattering. An excellent pattern and lovely fabric choice!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Robak XXL , Blogger