listopada 02, 2017

Ile kosztuje handmade? Kosmetyczka za grosze


 Handmade to czas, pomysł, oryginalne wykonanie, ręcznie stworzone detale lub całość, unikatowość lub seria limitowana. Ile ma kosztować? Jak wycenić swoje prace? Ile zapłacić komuś za prace w którą włożył całe serce? Jak konkurować z rzeczami w stylu handamade, których jest coraz więcej, choćby w sieciówkach typu Pepco a kosztują parę złotych i nikogo nie obchodzi, że powstało ich parę tysięcy? Szczerze powiem - nie wiem. Gdy jeszcze szyłam dla innych zawsze miałam problem z tym jaka ma być cena, żeby była adekwatna do mojej pracy. Tylko czy może być ona adekwatna?
Co o tym sądzicie? Ile powinno kosztować rękodzieło? Jak Wy wyceniacie swoje prace?
Czekam na Wasze komentarze!

 Dziś chcę Wam pokazać handamade za grosze - uszyłam kosmetyczkę ze starego bieżnika. Ten mały obrusik był już wysłużony, miejscami poplamiony,ale ta bawełna jest wyjątkowo mocna i dobrej jakości więc żal mi było wyrzucić.Z tego co się dało wycięłam kosmetyczkę, która przyda się w przyszłych podróżach.

Zaczynamy!

Przygotuj:


  • tkaninę na kosmetyczkę oraz podszewkę (dobierz wielkość do swoich potrzeb)
  • zamek odpowiedniej długości
  • lamówkę ze skosu (gotową lu jeśli umiesz wykonaj sam)
  • ozdoby (ja wykorzystałam elementy starej skórzanej torebki, w tym skórzaną metkę, kawałek paska i chwościk)
  • nici do szycia ręcznego i do maszyny
  • szpilki
  • nożyczki
  • stopki do maszyny (ja użyłam stopki z rolką do wszycia skórki oraz stopki do wszywania zamków)



1. Przygotuj wykrój, składając tkaninę na pół, dostosuj jej szerokość do tego jaka ma być kosmetyczka, od góry wykonaj półokrągłe cięcie, możesz pomóc sobie np. talerzem w odrysowaniu lub cyrklem, możesz jak ja zostawić bardziej zaokrąglone rogi i mniej wypukłą górę.
Wytnij z tkaniny wierzchniej i podszewki ten sam kształt. Jeśli chcesz mieć w środku kieszonki przygotuj je teraz.


2. Obszyj brzegi kieszeni lamówką - ja zrobiłam tak z jednej strony, z drugiej tylko podwinęłam. Teraz możesz wykonać dodatkowe małe kieszonki lub gumki trzymające pędzle do makijażu itd. Ja z tego zrezygnowałam, bo drobiazgi i tak noszę osobno. Moja kieszeń jest przeszyta dokładnie tam gdzie ma być środek kosmetyczki, jest ona bowiem umieszczona również w jej spodzie.

 

3. Połącz tkaninę wierzchnią z podszewką, lewymi stronami do siebie. Teraz czas na wykonanie lamówki po całym obwodzie. Ja najpierw szyje po lewej stronie, obracam i zerkając pod spód na linię wcześniejszego szycia przeszywam - w ten sposób wszystko idzie gładko i mam szwy ułożone na sobie, tak, że od środka również wszystko dobrze wygląda.






4. Teraz chwila dla cierpliwych! Składamy kosmetyczkę na pół, oznaczamy miejsca odkąd dokąd będziemy wszywać zamek. Ja szpilkuję gęsto, żeby mi nigdzie zamek nie uciekł podczas szycia. Jeśli nie ufasz szpilkom - zrób fastrygę, oszczędzisz sobie frustracji związanej z pruciem.
Zmieniamy stopkę na tą do zamków i przystępujemy do pracy.Tu nie ma się co spieszyć.Liczy się precyzja.Pamiętaj, że suwak ma się poruszać po taśmie gładko, jeśli gdzieś lamówka będzie przyszyta na ząbkach tak się nie stanie.




5. Teraz wszywamy ogonek - zawieszkę, ja szyłam na zewnątrz bardzo blisko krawędzi lamówki, aż do miejsca gdzie kończył się zamek. Widać, ze ogonek nie jest przy samym końcu, dlatego, że zostawiłam miejsce na przeszycie, które ułoży nam dno kosmetyczki.


6. Przewracamy kosmetyczkę na drugą stronę, układamy rogi i przeszywamy - im dalej zaszyjecie tym szersze będzie dno. Ja ręcznie przyszyłam w środku rogi, żeby całość była estetyczna.


7.Pozostało tylko ręczne przyszycie skórzanej metki i już gotowe!

 Oczywiście wygląd ostateczny kosmetyczki zależy tylko od Was, można usztywnić całą tkaninę wkładem, można przepikować, można inaczej wszyć zamek (bez lamówki i z wywiniętą podszewką), dodać małe kieszonki, kieszeń na zamek itd. Warto wykorzystać to co już macie w domu i małym kosztem stworzyć coś nowego.








Podsumowanie:

Koszty: zamek 3zł, tkanina 0zł z czeluści szafy, skórzane dodatki ze starej torebki 0zł, lamówka ok 3 zł, koszt całkowity 6zł (a tak serio to 0zł, bo wszystko już miałam na stanie, więc nie wydałam nic nowego)

Czas przygotowania: 45 minut

Stopień trudności: łatwe, dobre dla początkujących do nauki szycia

Pozdrawiam i zapraszam na mój Fanpage na Facebooku!
Polub Robaka XXL i bądź na bieżąco!
 https://www.facebook.com/RobakXXLblog/

5 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Tak mi się spodobało szycie, że chyba jeszcze zrobię mniejszą do kompletu :)

      Usuń
  2. Super kosmetyczka, sama bym taką przygarnęła. A jeśli chodzi o wycenę, to niestety często sięgamy po rzeczy tanie byle jakiej jakości. Rękodzieło to ciężki kawałek chleba na pewno nie doceniany

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)A kosmetyczka jest prosta do uszycia więc możesz podjąć się wyzwania!

      Usuń
  3. Fajna, można ją zrobić idealnie pod siebie - wymarzony wzór i rozmiar... Trzeba tylko mieć minimum drygu do szycia ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Robak XXL , Blogger