marca 10, 2018

łatwy wybór - tunika w kwiaty ze stójką z Simplicity

  Lubię tuniki, mam ich w szafie przynajmniej kilka, szczególnie lubię te koszulowe, na guziki lub z kołnierzykiem. Nigdy sama nie próbowałam uszyć zapięcia typu polo i to jeszcze z pliską, ale wykrój z Simplicity tak mi się spodobał, że odważyłam się. I wiecie co? To jest łatwe!
Zerknijcie w link, tu zobaczycie krótki film, który opublikowała burda - wszystko jest świetnie wyjaśnione więc sama nie będę powielać tej instrukcji. W moim szyciu różnica była jedynie taka, że przed końcowym wszyciem listewek dekoltu ułożyłam pliskę w odpowiednim kierunku i spięłam szpilką z częścią przodu, później przeszyłam wszystko razem i jest dobrze. Koniecznie muszę wypróbować jeszcze ten patent bo jest świetny.



Tunikę uszyłam z wykroju Simplicity plus size, z arkuszami pracowało się bardzo szybko i sprawnie.
 Wykroje Simplicity nie są tanie, ja wybieram te, które wiem, że wykorzystam jeszcze nie raz - wtedy koszt na uszytą sztukę jest całkiem przyzwoity,albo te które robią efekt WOW (jak mój ostatni dzianinowy płaszcz). Mam w głowie jeszcze sukienkę w stylu retro z Simplicity, takiego wykroju na pewno nie znajdę nigdzie indziej. Outlet tkanin oferuje szeroką gamę tych wykrojów, ostatnio zauważyłam, że są tam ciekawe propozycje na maskotki (przydałyby się do warsztatów z dziećmi, które prowadzę), ale jak wydłużyć dobę?











Do tuniki wracając - uwielbiam tkaniny we wzory, duże kwiaty stwarzają odpowiednie złudzenie na tkaninie, moje nadmierności - żeby nie powiedzieć grubości troszkę uciekają przed wzrokiem. Tkanina poliestrowa wcale nie musi być zła  i ta jest na to świetnym dowodem. Jest to tkanina dość ciężka i wiotka.
Jak szyć takie cudo?


  • Ułóż tkaninę na stole lub podłodze - ważne aby żadna jej część nie ciągnęła reszty, nie może np. częściowo zwisać ze stołu
  • Zepnij wszystko szpilkami (koniecznie bardzo cienkimi i ostrymi żeby nic nie zaciągnąć)Umieść je również przy brzegach wykroju
  • Możesz pomóc sobie klamrami do tkanin
  • Zanim wykroisz upewnij się, że tkanina wszędzie leży równo
  • Oddychaj spokojnie i tnij powoli - wszystko się uda!

Porada: Jeśli chcesz pracować z czymś ekstremalnie wiotkim i śliskim np. z szyfonem, możesz go przed skrojeniem przypiąć na stole do grubego koca, szpilki ułóż tak by umożliwić sobie prowadzenie nożyc - tak będzie łatwiej, tkanina nie będzie uciekać!

Teraz o trudnościach - przyznam się a co! Robiłam sesję tej tuniki aż trzy razy, niestety zdjęcia wychodziły albo ciemne, albo ja stroiłam głupie miny, albo aparat mnie rozmazał. A wydawało mi się, że jak już uszyłam to wszystko będzie łatwe ...

Pozdrawiam Was serdecznie i zapraszam do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami!

Widzieliście Państwo - na instagrama wlazłam, uczę się więc wybaczcie jak coś jest nie tak. Tyle się dzieje, mam tyle planów, tyle nowego chcę się nauczyć!

Magdalena

8 komentarzy:

  1. Wspaniale jest tutaj u Ciebie, powiem, że się rozbujałaś z szyciem i postami na blogu:) Wspaniała sukienka i tkanina! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Cały czas się uczę i staram się by było coraz bardziej profesjonalnie, cho jeszcze daleka droga przede mną :) Sukienka mówisz - fakt, może być i sukienka :)

      Usuń
  2. śliczny wzór na tunice, uwielbiam kwiaty w tym wydaniu^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba jestem uzależniona od wzorów :) Kwiaty kocham swoją drogą :)

      Usuń
  3. Świetnie wyszła tuniczka i ciekawy wzór, który przyciąga wzrok. Cała stylizacja wygląda super :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! to w dużej mierze zasługa wzoru właśnie :)

      Usuń
  4. Cześć,
    Wow! Nie dziwię się, że wybrałaś ten wykrój, bo jest niesamowicie praktyczny i widać, że zrobisz z niego i biała koszulę i zestaw tunik. A ta tunika wygląda rewelacyjnie! Przepiękne kwiaty, bardzo Ci w nich do twarzy.
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już myślę o takiej białej koszuli, bo zawsze się przyda :) Dzięki za odwiedziny i miłe słowa!

      Usuń

Copyright © 2016 Robak XXL , Blogger