września 19, 2017

włoskie wakacje - marynarska sukienka retro

 Za oknem już jesień i dużo szarości, tu pozostaniemy jeszcze jakiś czas w klimatach lata,ale bez przesady - zamiast obiecanych trzydzieści stopni zastaliśmy w Bibione dwadzieścia dwa, więc raczej chłodno niż gorąco.Okazji do robienia zdjęć z dużą ilością słońca też było nie wiele,to co się udało pokażę Wam.
Podczas wycieczki do sąsiedniego Lignano Sabiadorro odwiedziliśmy urokliwe miejsce z małą latarnią morską i drewnianym molo, na tą okazję w walizce znalazła się idealna kreacja...
  Moje upodobanie do klasyki znów dało o sobie znać, kocham połączenie bieli i granatu, dobrze się w nim czuję.Moja bladej karnacji twarz też lubi te kolory. Kiedy dodać do tego szczyptę czerwieni lub maliny to już robi się prawie idealnie...
 Paski kojarzą mi się z marynarskimi klimatami, tę sukienkę z miękkiej bawełny szyłam z myślą o takich widokach jak te na zdjęciach. Marzyła mi się wygodna, wycieczkowa kiecka i wybranie tego właśnie wykroju to był strzał w dziesiątkę. Krój świetnie modeluje sylwetkę, wykorzystałam jego fikuśne cięcie na przodzie i zrobiłam połączenie tkanin w różnej szerokości paski.




burda 5/2016 wykrój 132

 Dodałam białe guziki, te na ramiączkach przyszyłam kontrastową czerwoną nitką, dodałam mały ster w miejscu łączenia tkanin w pasie (odpięłam go od zamka, kiedyś była to taka jego ozdobna zawieszka).Sukienka jest szalenie wygodna, jedyne co musiałam skorygować to długość ramiączek, bo wciąż mi spadały. Na pewno uszyję ten model w przyszłym roku, jest łatwy i bardzo efektowny, być może tym razem wykorzystam pomysł z kieszeniami, tu jakoś mi nie pasował.
Kolejną odsłonę bawełnianej tkaniny w paski pokażę Wam wkrótce...
Pozdrowienia 
Magdalena














 Podsumowanie:

koszty: tkanina bawełniana szerokie pasy 1m, wąskie pasy 1,5m 25zł, guziki z zapasów

czas przygotowania: 2,5h ze względu na ręczne szycie guzików i konieczność precyzji w wycinaniu spódnicy

stopień trudności: łatwe i przyjemne, łączenie w pasie wymaga precyzji

4 komentarze:

  1. Sukienka bardzo ładnie podkreśla talię. I to co mi się najbardziej spodobało to fajnie uszyte ramiączka. Taka marynarska kreacja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wygląda. Faktycznie dużo pracy przy tych guziczkach ale one dają jej tylko większego uroku :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Robak XXL , Blogger