października 21, 2017

jedna tkanina, jeden wykrój, dwa jesienne wdzianka

 Szyjąc bardzo często korzystam z ulubionych wykrojów i modeluję ich wygląd w zależności od tego co mi potrzebne, dziś pokażę Wam dwa wdzianka na jesień, które powstały w oparciu o jeden szablon. Takie rozwiązanie jest proste nawet dla początkujących.Bazą dla obydwu jesiennych dzianinowych żakietów jest prosty szablon z zaszewkami na biuście, nawet rękaw w tym modelu był wszywany na płasko bo przewidziany dla dzianin.Nie pamiętam już jaki to dokładnie wykrój,ale po przeszukaniu kilku burd na pewno znajdziecie coś odpowiedniego.Jak pokazałam Wam na rysunku krótki żakiet ma prosty krój bez zapięcia, z głębokimi zaszewkami na biuście.Tu warto dobrze zmierzyć zaszewki, mają celować w środek piersi i być dość głębokie jeśli macie tak wydatny biust jak ja.Wdzianko jest proste, wiele tu robi tkanina, jedyną jego ozdobą jest taśma z bąbelkami na przodzie, nie ma podszewki, jest podszyty taśmą ze skosu wyciętą z tego samego materiału.
 Ten wykrój na krótkie wdzianko to baza na podstawie której wycięłam drugie z dużym kołnierzem.Pokazałam Wam mniej więcej na rysunku jak wyglądał wykrój, oczywiście możecie go dowolnie zmieniać, ja chciałam żeby przód by asymetryczny bo pomaga to mojej sylwetce.



 W prostocie siła! Uszyłam te dwa proste wdzianka bo można je wykorzystać na wiele sposobów, ubrać do spodni, sukienek i spódnic. Jeśli tak jak ja jesteście kobietami krągłymi warto sprawić sobie coś podobnego. Długi model świetnie "wyciąga sylwetkę", sprawia, że jestem ciut wyższa,a tego nigdy mi nie dość (mimo, że mam 172cm), miękko układający się kołnierz tuszuje niedoskonałości w okolicy brzucha.Dla mnie dodatkową zaletą jest to, że biust nie jest na pierwszym planie a cała sylwetka nabiera odpowiednich proporcji.
 Model krótki jest bardziej blisko ciała, co również działa na korzyść dla pań plus size, ozdobne taśmy na przodzie zwracają uwagę i tworzą ozdobną ramę dla tego co pod spodem.Ja wybrałam krótki t-shirt w modne teraz napisy,ale żakiet sprawdzi się również z dłuższą, lekką bluzką lub z sukienką.












Podsumowanie:

koszty: dzianina ok 3m na dwa wdzianka ok 40zl, ozdobna taśma 2zł razem 42zł

czas przygotowania: ok 2h

stopień trudności: bardzo łatwe również dla początkujących

14 komentarzy:

  1. Wow!!!! To naprawdę działa. Piękne materie zamienione w nibyprosta formę i taki efekt !!!! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawsze jest czas, żeby uszyć coś skomplikowanego a takie proste projekty też cieszą:)

      Usuń
  2. Wspaniałe wdzianka, mi najbardziej podoba się ten z rogami sama mam dwa takie uszyte.

    OdpowiedzUsuń
  3. One są piękne, zakochałam się w nich a szczególnie podoba mi się ten krótki. Gdzie kupiłaś taką dzianinę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzianinę kupiłam na jakiejś aukcji na allegro,ale to już było jakiś czas temu.Takie perełki wyszukuję często u sprzedawcy teona.

      Usuń
  4. Fantastyczne. Szczególnie podoba mi się dłuższa wersja.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze podziwialem osoby, ktore szyja i w tak prosty sposob potrafia cos ciekawego zrobic

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe okrycia :), w tym dłuższym dodałabym małe poduszeczki na ramionach ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten pierwszy bardzo mi się podoba! :) Pięknie uszyte podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!Ja też mimo wszystko wolę ten dłuższy:)

      Usuń

Copyright © 2016 Robak XXL , Blogger