Przejdź do głównej zawartości

moda na szycie

Jakiś czas temu w kioskach pojawiła się Anna Moda na szycie, możemy tam znaleźć proste wykroje na sukienki, bluzki, żakiety. Co prawda nie wszystkie wykroje występują w pełnej rozmiarówce, jest tylko kilka modeli do rozmiaru 44 i kilka do 54,ale od czego są nasze zdolności powiększania wykrojów? Oczywiście zajmuje to więcej czasu niż odbicie gotowego szablonu, ale czasem warto się pomęczyć. W mojej kolejce do szycia czeka więc sukienka z nr 3/2013 z zakładkami ukośnymi oraz peleryna z tego samego zeszytu, w wiosennym numerze jest ciekawy wykrój z plisami przy karczku dekoltu, który również z powodzeniem można powiększyć i dopasować do krągłej sylwetki.










Komentarze

  1. Powodzenia w realizacji. Jest kilka ciekawych krojów. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też robię plany na stroje z Anny. Życzę aby Twoje plany szyciowe powiodły się.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fakt wykroje super. Czekam na uszytki w Twoim wykonaniu. Pozdrawiam AGA

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

ROZMIAR XXL - jak powiększyć wykrój?

Niestety najczęściej jest tak, że najciekawsze wykroje w burdzie są dostępne w rozmiarach 36 - 44, wówczas jednak nie załamuję rąk tylko biorę się do pracy nad wykrojem. Każdy wykrój można przerobić na wiele sposobów, a operując wśród krojów z burdy czuję się dość bezpiecznie, że wszystko będzie pasować. Przed przystąpieniem do korygowania szablonu warto dobrze się zmierzyć i ocenić proporcje ciała. Ja noszę rozmiar 48, ale nawet jak na taki rozmiar mam duży biust i nie wielkie wcięcie w talii - przy pracy nad nowymi ubraniami muszę brać to pod uwagę. Wybierając krój zwracam uwagę na podkroje pach i szerokość w obszarze brzucha, aby wszystko było jak trzeba. Dziś w moje ręce trafiło nowe wydanie burdy i od razu urzekła mnie bluzka z baskinką, w ramach rozsądku jednak postanowiłam ją przerobić by pasowała do mojej sylwetki. To taki kompromis - będzie bluzka z ciekawym rękawem i cięciem na wysokości biustu, ale ze zmienionym dołem.
Znając swoje wymiary i wiedząc w jakich partiach ciał…

modna spódnica z niemodnych spodni

Dziś przepis na szybką metamorfozę spodni. Na pewno każdy z Was znajdzie w swojej szafie zalegające gdzieś na dnie, nielubiane lub niemodne stare jeansy. Można je szybko i tanio zamienić w nowy ciuch, który stanie się być może tym ukochanym.

Do metamorfozy potrzebne są:


spodnie jeansoweaplikacje nożyczkiszpilkimaszyna do szyciażelazko
 Zmierz spodnie i wyznacz długość jaka Ci odpowiada, jeżeli spódnicę chcesz podwinąć pamiętaj o dodaniu zapasu. Obetnij nogawki wg wyznaczonej długości. Natnij spodnie przy szwie wewnętrznym,aż do szwu łączącego w kroku przechodzącego do zamka, uważaj by nie uszkodzić ozdobnego szwu. Nałóż dwie nogawki na siebie na środku spódnicy tak aby powstał przód spódnicy z rozporkiem. Przypnij szpilkami.

Przewróć spodnie na lewą stronę i zaznacz prosty szew środkowy wg złożenia.Przypnij szpilkami.
Zszyj szew środkowy przodu.Zszyj szew środkowy tyłu aż do zgubienia. Naszyj aplikacje, jeżeli używasz termoaplikacji dla pewności też warto je przyszyć.Szyj drobnym ściegiem - b…

Jak uszyć koronkową bieliznę plus size?

Bielizna ma znaczenie, w modzie - coraz większe, nieśmiało wychyla się z głębokich dekoltów lub wychodzi na pierwszy plan pod przezroczystymi kreacjami. Trend na bieliźniane topy lub koronkowe lekkie jak piórko sukienki bardzo mi się podoba. Żeby uszczknąć coś dla siebie uszyłam komplet bielizny, stanik z powodzeniem może być dodatkową ozdobą w kopertowych bluzkach, założony na cielistą bardotkę zmienia zupełnie jej charakter.
 Przy konstruowaniu stanika posłużyłam się wykrojem z burdy 1/2012 gdzie znalazłam bieliźniany top, jego kształt pomógł mi zrobić wykrój trójkątów - oczywiście powiększyłam je odpowiednio do mojego rozmiaru. Na wykrój na figi wykorzystałam moje ulubione, po prostu je odrysowałam z lekkim zapasem na gumkę w pasie. Tkanina to rozciągliwa koronka, którą wycięłam w zęby, żeby było bardziej ozdobnie. Całość obszyłam gumką z tiulową falbanką, gumka również posłużyła mi za ramiączka w staniku i pas pod miseczkami.To bardzo proste, wystarczy chwila, odrysowanie ulubione…