Przejdź do głównej zawartości

KIMONO w pół godziny

Kimono to świetna alternatywa dla żakietów, cienkich swetrów i wdzianek na lato. Możemy je uszyć zarówno z dzianiny,wiskozy, lnu, szyfonu jak i koronki. Szerokie rękawy i luźny fason pomagają nadać sylwetce lekkości, jeżeli jednak mamy trochę krągłości warto zwrócić uwagę na szerokość całości - zbyt obszerne kimono może dodać nam kilogramów i zniekształcić sylwetkę.
Do uszycia swojego wybrałam tkaninę we wzór bardzo kojarzący się z tym fasonem - jest to miła i chłodna wiskoza. Nie potrzebujecie wykroju, żeby uszyć własną wersję tego modowego hitu. Warto jednak przed cięciem przyłożyć do tkaniny krój z ulubionej bluzki żeby mieć orientację rozmiaru, resztę kroicie prosto jak pokazałam. Poły mojego kimona na przodzie nie zachodzą na siebie, są wykończone listwą na styk, ale możecie zrobić kimono kopertowe przez dodanie na środku kilku centymetrów. Listwę warto ostębnować wąsko przy miejscu zszycia z kimonem,żeby podczas chodzenia nie wywijała się. 

www.asos.com, www.zara.com










Komentarze

  1. Przepiękne! ale dla kogo w pół godziny dla tego w pół godziny, ja bym pewnie dwa dni szyła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, ale to nic trudnego!

      Usuń
    2. Haha, to samo miałam napisać! Że niektórzy to sobie tak mogą w pół godziny, a niektórzy to tydzień by szyli. Lub dwa ;-)

      Usuń
  2. Jak zwykle świetny pomysł i wykonanie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo, już wkrótce pokażę na sobie:)

      Usuń
  3. No no,prawdziwe wejście smoka;-)świetna tkanina!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też szalenie się podoba - wygrzebana w starych tkaninach teściowej!

      Usuń
  4. Super ! fajnie ze pokazałaś jak szybko można to zrobić - skorzystam na pewno . czekam na prezentacje na tobie , jak zawsze wychodzisz rewelacyjnie na zdjęciach !

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

liski dla małego liska - szyjemy pościel!

Gucio spojrzał na nową poduszkę w kształcie liska i zapytał: " miau? miau?". Ciężko wytłumaczyć co to lis i pokazać jak on robi...
Lisy są w dizajnie wykorzystywane bardzo często, stały się popularne jakiś czas temu i tak zostało. Mnożą się propozycje obrazków, nadruków na tkaninach, ozdób. Mnie ten liskowy temat też się bardzo podoba, ale ta powtarzalność jaką uzyskuje się przez kupowanie wszystkiego w sklepach i odwzorowywanie fotografii zaaranżowanych pokoi dziecięcych mi nie odpowiada. Nie wyobrażam sobie jak nasz mały mógłby mieszkać w takim sterylnym, ułożonym pokoju gdzie nie ma zabawek tylko wszystko jest ozdobą. Przecież dziecięcy pokój musi żyć!




 Do uszycia pościeli dla synka wykorzystałam pościel  150 cm x 200 cm w trójkąty kupioną w Ikea oraz kawałek bawełny w las i zwierzątka. Kołderka ma rozmiar 120 cm x 90 cm, więc po wycięciu części zostało dużo na coś jeszcze. Bawełna z Ikei jest świetnej jakości i tak pomyślałam, że może być idealna na kolorową podszewkę…

coś nowego ze starego - aplikacje

Sezon na wyszywane ozdoby na ubraniach trwa, kto nie ma zdolności do wyszywania (lub cierpliwości) ani pomocnej maszyny hafciarki może z powodzeniem wykorzystać gotowe aplikacje. Ja mogłabym wyszywać, bo lubię, ale zupełnie nie mam kiedy tego robić, a przy małym dziecku siedzenie z igłą w dłoni też nie jest zbyt możliwe. Przemierzam odmęty aliekspress nocami, znajduję różne różności, między innymi akcesoria do szycia i ozdoby. Jest tego tyle, że ciężko się zdecydować. Mam już jednak swoich faworytów - to aplikacje do prasowania. Dziś krótki opis (szczególnie dla początkujących) jak radzić sobie z ich dopasowaniem do ubrania.




  Dzianinowy żakiet, a raczej bluza o kroju przy ciele przeleżał w szafie już swoje. Kupiłam go przez internet, był tani więc pomyślałam, że zimą przyda się coś na wierzch. Niestety jakoś nie przypadł mi do gustu, ale zostawiłam go z myślą, że może się jeszcze przyda a za 20 zł nie warto go odsyłać.
Gdy przyszła mi nowa paczka z Chin i zobaczyłam te kwiaty pomyśl…

ROZMIAR XXL - jak powiększyć wykrój?

Niestety najczęściej jest tak, że najciekawsze wykroje w burdzie są dostępne w rozmiarach 36 - 44, wówczas jednak nie załamuję rąk tylko biorę się do pracy nad wykrojem. Każdy wykrój można przerobić na wiele sposobów, a operując wśród krojów z burdy czuję się dość bezpiecznie, że wszystko będzie pasować. Przed przystąpieniem do korygowania szablonu warto dobrze się zmierzyć i ocenić proporcje ciała. Ja noszę rozmiar 48, ale nawet jak na taki rozmiar mam duży biust i nie wielkie wcięcie w talii - przy pracy nad nowymi ubraniami muszę brać to pod uwagę. Wybierając krój zwracam uwagę na podkroje pach i szerokość w obszarze brzucha, aby wszystko było jak trzeba. Dziś w moje ręce trafiło nowe wydanie burdy i od razu urzekła mnie bluzka z baskinką, w ramach rozsądku jednak postanowiłam ją przerobić by pasowała do mojej sylwetki. To taki kompromis - będzie bluzka z ciekawym rękawem i cięciem na wysokości biustu, ale ze zmienionym dołem.
Znając swoje wymiary i wiedząc w jakich partiach ciał…