września 23, 2017

warto próbować do skutku - kombinezon

 Początek tej historii to jeden z tych miłych dni gdy pospiesznie przyszło mi przejrzeć najnowszą burdę, a w niej znalazłam to "coś". W burdzie 4/2016 świetnych propozycji dla kobiet plus size było kilka, ale najlepszy wydał mi się kombinezon. Taki elegancki i nie banalny w kroju. Od razu sobie siebie w nim wyobraziłam.Minęło jednak dobrych parę miesięcy zanim przeszukując internety znalazłam tkaninę o odpowiednim wzorze.Kupiłam czarną krepę w duży wzór kwiatowy, gdy dotarła do mnie okazało się, że jest lekko elastyczna i fakturowana ,a poza tym lekka. Wszystkie te cechy tkaniny wydały mi się bardzo odpowiednie by użyć w końcu ten wymarzony wykrój.


burda 4/2016 130A
zdj.burda.pl

 Rzadko tak robię,jednak tym razem stwierdziłam, że uszyję najpierw taki kombinezon z innej tkaniny na próbę, takiej co to leżała w pracowni i straciłam już do niej dawno serce.Z wielkim zapałem zabrałam się do pracy, najpierw wykrój budził moje wątpliwości, czy aby ta góra nie będzie dla mnie za krótka? Zmierzyłam się i długości na wykroju raz jeszcze i po dodaniu 2cm skroiłam. Spodenki dodałam bez zakładek, żeby zaoszczędzić czas - już bardzo chciałam się zobaczyć w tym nowym ciuchu.Wszystko gotowe, tylko podkroje pach czekały na obszycie.Mierzę a tu szok - w biuście kombinezon jest za duży, zakładki na boku sprawiają, że mam jakiś kolejny brzuch, przy szyi mi sterczy, dekolt się rozkłada na boki niemiłosiernie szeroko i widać bieliznę.Usiadłam by ochłonąć.Niemożliwe! Burda nigdy mnie nie zawiodła! Musiałam zrobić coś nie tak! No to ściągam, fastryguję, prasuję, mierze. Nie jest lepiej.Dziury na ręce musiałabym zaszyć jeszcze z 10 centymetrów,ale wtedy się już nie ruszę. Po dwóch godzinach takich walk, poddałam się. Może to tkanina była zbyt wiotka by utrzymać fason, może gdzieś coś się naciągnęło, choć nie sądzę bo bardzo na to uważam.Nie wiem,ale zrezygnowałam.


 Uratowała mnie burda plus 1/2017, już wcześniej widziałam w niej kombinezon z rękawem kimono uszyty z czarnej dzianiny.Gdy planowałam szycie kombinezonu wydawał mi się zbyt prosty,no ale co mi zostało.Skroiłam, uszyłam, przymierzyłam, zakochałam się.Jedyne co bym zmieniła szyjąc raz jeszcze to szerokość dekoltu, jest ciut za duży, łatwo spada z ramion, poza tym cud miód.Polecam każdemu kto bezproblemowo chce uszyć kombinezon.
Na co warto zwrócić uwagę szyjąc kombinezon o kroju kopertowym:

  • tkanina powinna być dość cienka i lejąca aby warstwy zachodzące na siebie dobrze się układały
  • wybranie tkaniny z elastanem lub dzianiny ułatwi pracę i pomorze osiągnąć odpowiedni efekt wizualny
  • wycinając tkaninę zwróć uwagę na kierunek nitki, postępuj zgodnie z instrukcjami w burdzie, nie warto oszczędzać miejsca na tkaninie, obydwie części muszą być wycięte tak samo, w tym samym kierunku
  • zmierz długość stanu przodu oraz dopasuj go do swoich wymiarów, jeśli góra kombinezonu będzie za krótka stanie się ona bardzo nie wygodny, gdy za długa zdeformuje sylwetkę
  • łącząc spodenki z bluzką w kombinezonie dokładnie zmierz i zaznacz środki tych części,aby po zszyciu ich ze sobą przy noszeniu nic się nie przekręcało

burda plus 1/2017 wykrój projektanta
zdj.burda.pl










Podsumowanie:
Koszty: tkanina krepa 2,5m - ok 30zł, guma i nici ok 2zł razem 32zł

Czas przygotowania: łącznie z próbnym kombinezonem 3godziny

Stopień trudności:obydwa wykroje łatwe, ten pierwszy mało przyjemny :)

12 komentarzy:

  1. Wyglądasz w nim rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wybór.Krój i tkanina bardzo fajnie się zgrały.Super wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyszło bardzo delikatnie i subtelnie pomimo dużego wzoru na tkaninie. Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Duży wzór korzystniej wygląda na większych sylwetkach dlatego go wybrałam, cieszę się, że efekt się podoba :)

      Usuń
  4. świetna robota! uwielbiam kombinezony

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie! Kombinezon rewelacyjny, a ty w nim wyglądasz naprawdę super! :)
    Pozdrawiam, Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Czuję, że to początek kolekcji kombinezonów :)

      Usuń
  6. Piękny! Ależ zazdroszczę talentu do tworzenia takich cudów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma co zazdrościć, nigdy nie jest za późno na naukę :)

      Usuń

Copyright © 2016 Robak XXL , Blogger