Przejdź do głównej zawartości

do wakacyjnej walizki - T-SHIRT OVERSIZE

Wakacje to nie tylko leżenie plackiem na plaży, a raczej w moim przypadku - moczenie się w wodzie cały dzień - to również wycieczki. Na całodniowe wyprawy wgłąb miast i miasteczek z kamiennymi uliczkami warto mieć coś wygodnego, co nie krępuje ruchów i daje komfort. Ja nawet we wrześniu spodziewam się upału w Chorwacji więc zabieram rzeczy przewiewne i lekkie, ta dzianina wiskozowa z której uszyłam t - shirt spełnia wszelkie warunki wycieczkowe. Na początku uszyłam zwykła bluzkę z rękawem typu raglan i z dużym dekoltem, ale czegoś mi w niej brakowało. Chwyciłam więc guttę w dłoń...









Komentarze

  1. super koszulka , bardzo podoba mi się jej motyw :) sama takie lubię :)
    Dostałam tkaniny z twojego konkursu co z nich powstanie na pewno pokaże :)
    Jaki posiadasz owerlok do takiej tkaniny ?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Ja szyję overlockiem 5 nitkowym - Janome 774D, sprawuje się całkiem dobrze:) Czekam na Twoje realizacje!

      Usuń
  2. Cudowna bluzka, motywy morskie świetne. Fajnie ,że dodałaś cekiny , w słońcu będą się ładnie mienić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślę,że te ćwieki zmieniły charakter bluzki- bez nich byłaby jakaś"łysa":)

      Usuń
  3. Muszę pomyśleć o takich rozwiązaniach, bo bardzo mi się podobają i muszę najpierw jakąś bluzkę sobie uszyć, choć ostatnio jakoś mi nie po drodze...

    OdpowiedzUsuń
  4. I nic tylko się wybrać nad morze!Bluzka idealna!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już wkrótce...Dzięki za miłe słowa!

      Usuń
  5. Wow! Świetna bluzka :) Lubię takie marynarskie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Ja też bardzo lubię:) jeszcze tylko tydzień i morze!!!!!!!!!!

      Usuń
  6. Super, jestem pod wrażeniem!!! Dziękuję za wytłumaczenie jak można samemu zrobić taka bluzkę i pozwól, ze się zainspiruję od Ciebie!!! Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba i czekam na Twoją realizację!

      Usuń
  7. Nie przepadam za marynarskimi motywami ale hand made uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

ROZMIAR XXL - jak powiększyć wykrój?

Niestety najczęściej jest tak, że najciekawsze wykroje w burdzie są dostępne w rozmiarach 36 - 44, wówczas jednak nie załamuję rąk tylko biorę się do pracy nad wykrojem. Każdy wykrój można przerobić na wiele sposobów, a operując wśród krojów z burdy czuję się dość bezpiecznie, że wszystko będzie pasować. Przed przystąpieniem do korygowania szablonu warto dobrze się zmierzyć i ocenić proporcje ciała. Ja noszę rozmiar 48, ale nawet jak na taki rozmiar mam duży biust i nie wielkie wcięcie w talii - przy pracy nad nowymi ubraniami muszę brać to pod uwagę. Wybierając krój zwracam uwagę na podkroje pach i szerokość w obszarze brzucha, aby wszystko było jak trzeba. Dziś w moje ręce trafiło nowe wydanie burdy i od razu urzekła mnie bluzka z baskinką, w ramach rozsądku jednak postanowiłam ją przerobić by pasowała do mojej sylwetki. To taki kompromis - będzie bluzka z ciekawym rękawem i cięciem na wysokości biustu, ale ze zmienionym dołem.
Znając swoje wymiary i wiedząc w jakich partiach ciał…

modna spódnica z niemodnych spodni

Dziś przepis na szybką metamorfozę spodni. Na pewno każdy z Was znajdzie w swojej szafie zalegające gdzieś na dnie, nielubiane lub niemodne stare jeansy. Można je szybko i tanio zamienić w nowy ciuch, który stanie się być może tym ukochanym.

Do metamorfozy potrzebne są:


spodnie jeansoweaplikacje nożyczkiszpilkimaszyna do szyciażelazko
 Zmierz spodnie i wyznacz długość jaka Ci odpowiada, jeżeli spódnicę chcesz podwinąć pamiętaj o dodaniu zapasu. Obetnij nogawki wg wyznaczonej długości. Natnij spodnie przy szwie wewnętrznym,aż do szwu łączącego w kroku przechodzącego do zamka, uważaj by nie uszkodzić ozdobnego szwu. Nałóż dwie nogawki na siebie na środku spódnicy tak aby powstał przód spódnicy z rozporkiem. Przypnij szpilkami.

Przewróć spodnie na lewą stronę i zaznacz prosty szew środkowy wg złożenia.Przypnij szpilkami.
Zszyj szew środkowy przodu.Zszyj szew środkowy tyłu aż do zgubienia. Naszyj aplikacje, jeżeli używasz termoaplikacji dla pewności też warto je przyszyć.Szyj drobnym ściegiem - b…

Jak uszyć koronkową bieliznę plus size?

Bielizna ma znaczenie, w modzie - coraz większe, nieśmiało wychyla się z głębokich dekoltów lub wychodzi na pierwszy plan pod przezroczystymi kreacjami. Trend na bieliźniane topy lub koronkowe lekkie jak piórko sukienki bardzo mi się podoba. Żeby uszczknąć coś dla siebie uszyłam komplet bielizny, stanik z powodzeniem może być dodatkową ozdobą w kopertowych bluzkach, założony na cielistą bardotkę zmienia zupełnie jej charakter.
 Przy konstruowaniu stanika posłużyłam się wykrojem z burdy 1/2012 gdzie znalazłam bieliźniany top, jego kształt pomógł mi zrobić wykrój trójkątów - oczywiście powiększyłam je odpowiednio do mojego rozmiaru. Na wykrój na figi wykorzystałam moje ulubione, po prostu je odrysowałam z lekkim zapasem na gumkę w pasie. Tkanina to rozciągliwa koronka, którą wycięłam w zęby, żeby było bardziej ozdobnie. Całość obszyłam gumką z tiulową falbanką, gumka również posłużyła mi za ramiączka w staniku i pas pod miseczkami.To bardzo proste, wystarczy chwila, odrysowanie ulubione…