Przejdź do głównej zawartości

szycie krok po kroku SUKIENKA

Rzadko kupuję burdę wydanie specjalne Szycie krok po kroku bo zwykle podobne wykroje w bardziej skomplikowanych wersjach np. z kieszonkami można znaleźć w zwykłej burdzie. Tym razem było inaczej, numer zawiera wykroje podstawowe, ale z ciekawymi detalami, i tak już marzę o żakiecie z pelerynką i wielkim swetrze typu kimo. Tak samo pochwalić należy burdę plus, która nareszcie nie wykorzystuje wykrojów z wcześniejszych wydań zwykłej burdy i nareszcie nie jest nudna.
Tymczasem pokusiłam się o uszycie sukienki z połączenia dzianiny z jeansem, krój jest prosty,ale ma to coś, żeby sukienka nie była taka poważna ozdobiłam ją na górze ćwiekami.
Nie wiem jednak czy to wina mojego powiększania wykroju, ale okazało się,że krój jest dość obszerny w biodrach, a na zdjęciach z modelkami sukienka zdaje się być dopasowana, ja powiększyłam całość do 48 i potem musiałam solidnie zwęzić już po uszyciu.









Komentarze

  1. Super sukienka, a detale dopracowane w każdym szczególe.
    Odsyłam do przeczytania ciekawego artykułu.
    http://www.styl.pl/moda/modny-poradnik/news-coraz-wiekszy-luksus,nId,1025722

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za kolejny miły komentarz, artykuł trafia w sedno, ja też nie raz spotkałam się z tym, że wchodząc do butiku z droższymi ciuchami jestem jakoś niewidzialna, nikt nawet nie spyta czy czegoś potrzebuje. Marzę o założeniu pierwszej polskiej marki tylko dla dziewczyn krągłych,ale jeszcze droga jest przede mną, póki co ratuję humory moich klientek od rozmiaru 42 do 62:)

      Usuń
  2. Super sukienka, a detale dopracowane w każdym szczególe.
    Odsyłam do przeczytania ciekawego artykułu.
    http://www.styl.pl/moda/modny-poradnik/news-coraz-wiekszy-luksus,nId,1025722

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna, też mi się podoba ten model :)
    w wersji jeansowej z burdy widać, ze materiał trochę sterczy na biodrach, choć w pozostałych wydaje się bardziej dopasowany, bede musiała wziac to pod uwagę, przy szyciu, dzięki za cenną uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja rowniez przymierzam sie do tej sukienki, Twoja jest przepiekna , fachowa robota, podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  5. warto szyć, czekam na Wasze realizacje Drogie Panie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie,ja także uważam że warto szyć.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

ROZMIAR XXL - jak powiększyć wykrój?

Niestety najczęściej jest tak, że najciekawsze wykroje w burdzie są dostępne w rozmiarach 36 - 44, wówczas jednak nie załamuję rąk tylko biorę się do pracy nad wykrojem. Każdy wykrój można przerobić na wiele sposobów, a operując wśród krojów z burdy czuję się dość bezpiecznie, że wszystko będzie pasować. Przed przystąpieniem do korygowania szablonu warto dobrze się zmierzyć i ocenić proporcje ciała. Ja noszę rozmiar 48, ale nawet jak na taki rozmiar mam duży biust i nie wielkie wcięcie w talii - przy pracy nad nowymi ubraniami muszę brać to pod uwagę. Wybierając krój zwracam uwagę na podkroje pach i szerokość w obszarze brzucha, aby wszystko było jak trzeba. Dziś w moje ręce trafiło nowe wydanie burdy i od razu urzekła mnie bluzka z baskinką, w ramach rozsądku jednak postanowiłam ją przerobić by pasowała do mojej sylwetki. To taki kompromis - będzie bluzka z ciekawym rękawem i cięciem na wysokości biustu, ale ze zmienionym dołem.  Znając swoje wymiary i wiedząc w jakich partiach cia…

modna spódnica z niemodnych spodni

Dziś przepis na szybką metamorfozę spodni. Na pewno każdy z Was znajdzie w swojej szafie zalegające gdzieś na dnie, nielubiane lub niemodne stare jeansy. Można je szybko i tanio zamienić w nowy ciuch, który stanie się być może tym ukochanym.

Do metamorfozy potrzebne są:


spodnie jeansoweaplikacje nożyczkiszpilkimaszyna do szyciażelazko
 Zmierz spodnie i wyznacz długość jaka Ci odpowiada, jeżeli spódnicę chcesz podwinąć pamiętaj o dodaniu zapasu. Obetnij nogawki wg wyznaczonej długości. Natnij spodnie przy szwie wewnętrznym,aż do szwu łączącego w kroku przechodzącego do zamka, uważaj by nie uszkodzić ozdobnego szwu. Nałóż dwie nogawki na siebie na środku spódnicy tak aby powstał przód spódnicy z rozporkiem. Przypnij szpilkami.

Przewróć spodnie na lewą stronę i zaznacz prosty szew środkowy wg złożenia.Przypnij szpilkami.
Zszyj szew środkowy przodu.Zszyj szew środkowy tyłu aż do zgubienia. Naszyj aplikacje, jeżeli używasz termoaplikacji dla pewności też warto je przyszyć.Szyj drobnym ściegiem - …

zrzuć ciężar z ramion czyli bluzka off shoulder

Bluzki hiszpanki, carmen, off shoulder to hit sezonu wiosna/lato 2017.
W sklepach pojawiło się mnóstwo ciekawych propozycji, nawet w większych rozmiarach np. F&F lub C&A, ale ja postanowiłam uszyć własną wersję.
Mały zasnął z tatą więc prędko pobiegłam do pracowni, a że jest w piwnicy turkot maszyny nie dochodzi do jego sypialni, więc mogłam spokojnie pracować. Uznałam, że szybciej sama zrobię wykrój niż znajdę to co chcę w burdach. Wystarczył wykrój na ulubioną bluzkę, który zawsze mam pod ręką, skorygowałam wysokość dekoltu i poszerzyłam rękawki, żeby móc je później zmarszczyć. Wszystko zajęło 40 minut, z bawełnianą tkaniną szło "jak po maśle" i mam swoją eksponującą ramiona bluzkę.










Podsumowanie:

koszty: tkanina haftowana bawełniana kupiona sto lat temu resztka z szycia zasłonek do łazienki, ok 1,2m za jakieś 6zł + nici z zasobów pracowni + gumka = 8zł

czas przygotowania: 40 minut razem z robieniem wykroju

stopień trudności: łatwe i przyjemne