Przejdź do głównej zawartości

przezroczystość - trendy lata 2014

Bez względu na porę roku przezroczystość w stroju nadaje mu ciekawy wygląd, lekkość, jakiś rys tajemniczości. Lato jest tą chwilą gdy możemy śmiało nosić szyfony, tiule, organzy. A ten kto nie ma odwagi na cały strój pełen figlarnych prześwitów może wybierać w fasonach z ciekawymi wstawkami, które odsłaniają co nieco. Ja bardzo dobrze czuję się w kwiecistych półprzezroczystych sukienkach i bluzkach, ale teraz marzy mi się coś czystego, o prostej formie. Marzy mi się biała spódnica z pasem z siateczki...
Tkanina już czeka!












Komentarze

  1. Tkanina czeka na uszycie, a my czekamy na kreację na blogu :-)
    Swoją ścieżką jakoś zawsze wydawało mi się, że takie wstawki optycznie skracają sylwetkę i unikałam ich, ale mogę się mylić. Pewnie w odpowiednim miejscu mogą zrobić dobrą robotę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też trochę się obawiam czy nie utną mi nóg, ale są dość długie więc może nie zaszkodzi:)

      Usuń
  2. Bardzo miłe dla oka te białe spódnice.Wstawki też im dobrze robią,więc życzę powodzenia w szyciu i czekam na efekty;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. skroiłam, uszyłam rozkloszowaną, teraz zabieram się za drugą, też białą,ale z innej tkaniny...

      Usuń
  3. Bardzo ładne spódniczki z wstawkami, jestem ciekawa Twojej kreacji, zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się do końca tygodnia zamieścić kolejny post, bo spódnica już gotowa! Szybka to była droga od "chcę" do "mogę" aż po "potrafię!"

      Usuń
    2. Takie szycie jest najlepsze, bo "chcę", a nie "muszę" :) Pokazuj szybko, bo może też się skuszę na coś podobnego :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

ROZMIAR XXL - jak powiększyć wykrój?

Niestety najczęściej jest tak, że najciekawsze wykroje w burdzie są dostępne w rozmiarach 36 - 44, wówczas jednak nie załamuję rąk tylko biorę się do pracy nad wykrojem. Każdy wykrój można przerobić na wiele sposobów, a operując wśród krojów z burdy czuję się dość bezpiecznie, że wszystko będzie pasować. Przed przystąpieniem do korygowania szablonu warto dobrze się zmierzyć i ocenić proporcje ciała. Ja noszę rozmiar 48, ale nawet jak na taki rozmiar mam duży biust i nie wielkie wcięcie w talii - przy pracy nad nowymi ubraniami muszę brać to pod uwagę. Wybierając krój zwracam uwagę na podkroje pach i szerokość w obszarze brzucha, aby wszystko było jak trzeba. Dziś w moje ręce trafiło nowe wydanie burdy i od razu urzekła mnie bluzka z baskinką, w ramach rozsądku jednak postanowiłam ją przerobić by pasowała do mojej sylwetki. To taki kompromis - będzie bluzka z ciekawym rękawem i cięciem na wysokości biustu, ale ze zmienionym dołem.  Znając swoje wymiary i wiedząc w jakich partiach cia…

modna spódnica z niemodnych spodni

Dziś przepis na szybką metamorfozę spodni. Na pewno każdy z Was znajdzie w swojej szafie zalegające gdzieś na dnie, nielubiane lub niemodne stare jeansy. Można je szybko i tanio zamienić w nowy ciuch, który stanie się być może tym ukochanym.

Do metamorfozy potrzebne są:


spodnie jeansoweaplikacje nożyczkiszpilkimaszyna do szyciażelazko
 Zmierz spodnie i wyznacz długość jaka Ci odpowiada, jeżeli spódnicę chcesz podwinąć pamiętaj o dodaniu zapasu. Obetnij nogawki wg wyznaczonej długości. Natnij spodnie przy szwie wewnętrznym,aż do szwu łączącego w kroku przechodzącego do zamka, uważaj by nie uszkodzić ozdobnego szwu. Nałóż dwie nogawki na siebie na środku spódnicy tak aby powstał przód spódnicy z rozporkiem. Przypnij szpilkami.

Przewróć spodnie na lewą stronę i zaznacz prosty szew środkowy wg złożenia.Przypnij szpilkami.
Zszyj szew środkowy przodu.Zszyj szew środkowy tyłu aż do zgubienia. Naszyj aplikacje, jeżeli używasz termoaplikacji dla pewności też warto je przyszyć.Szyj drobnym ściegiem - …

zrzuć ciężar z ramion czyli bluzka off shoulder

Bluzki hiszpanki, carmen, off shoulder to hit sezonu wiosna/lato 2017.
W sklepach pojawiło się mnóstwo ciekawych propozycji, nawet w większych rozmiarach np. F&F lub C&A, ale ja postanowiłam uszyć własną wersję.
Mały zasnął z tatą więc prędko pobiegłam do pracowni, a że jest w piwnicy turkot maszyny nie dochodzi do jego sypialni, więc mogłam spokojnie pracować. Uznałam, że szybciej sama zrobię wykrój niż znajdę to co chcę w burdach. Wystarczył wykrój na ulubioną bluzkę, który zawsze mam pod ręką, skorygowałam wysokość dekoltu i poszerzyłam rękawki, żeby móc je później zmarszczyć. Wszystko zajęło 40 minut, z bawełnianą tkaniną szło "jak po maśle" i mam swoją eksponującą ramiona bluzkę.










Podsumowanie:

koszty: tkanina haftowana bawełniana kupiona sto lat temu resztka z szycia zasłonek do łazienki, ok 1,2m za jakieś 6zł + nici z zasobów pracowni + gumka = 8zł

czas przygotowania: 40 minut razem z robieniem wykroju

stopień trudności: łatwe i przyjemne